پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2969
-
الف
+

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

تازه‌ترین اخبار مربوط به جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

تازه‌ترین اخبار مربوط به جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی را از وب‌سایت آی‌فیلم دنبال کنید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با ادای احترام به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شنبه اول آذرماه در کرمان برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور پاسداشت و تکریم شهدای محور مقاومت به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخش «سیدالشهدای مقاومت» را در این دوره برگزار کرد.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عماریار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

زمان برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با تصمیم شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی به دی ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد.

جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» به تعویق افتاد

اعضای شورای سیاست گذاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» برای تعیین زمان برگزاری جشنواره تشکیل جلسه داد.

کیانوش جهانپور رئیس شورای سیاست گذاری دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، اظهار داشت: فعالیت دبیرخانه جشنواره مهر سلامت با رعایت پروتکل‌های ابلاغی و به صورت دورکاری ادامه می یاید، اما برگزاری جشنواره تا بهبود اوضاع فعلی به زمان دیگری و احتمالاً دی ماه موکول خواهد شد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از طریق پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار هر ایرانی یک مهروز سلامت برگزار می‌شود.

نمایش هفت فیلم ایرانی در ترکیه

هفت فیلم کوتاه ایرانی

هفت فیلم کوتاه ایرانی در بخش جنبی هفتمین‌ جشنواره بین المللی «اوشاک» ترکیه به نمایش در خواهند آمد.

«حیوان» ساخته بهمن و بهرام‌ ارک، «رورانس» ساخته سوگل رضوانی، «گرگ ها» ساخته امیررضا جلالیان، «درخت سفید» ساخته فریما خلیلی، «کافه کا» ساخته هادی امینی، «اِس» (S) ساخته حامد اصلانی و «کلینر» ساخته محمدرضا میقانی فیلم هایی هستند که در این جشنواره به نمایش در می آیند.

فیلم های این بخش با عنوان «صداهای متفاوت» توسط سیدوحید حسینی نامی کارگردان «کل به جز»، «صف» و ... انتخاب شده است.

این جشنواره ۱۲ الی ۲۰ دسامبر برابر با ۲۲ تا ۳۰ آذرماه در ترکیه برگزار خواهد شد.

معرفی نماینده فرانسه در اسکار

فرانسه اولین فیلم بلند فیلیپو منگتی با عنوان «دو نفر ما» با بازی باربارا سوکووا و مارتینه شوالیه را به رقابت اسکار فرستاد.

این درام درباره دو زن بازنشسته است که سال‌ها با هم دوست بوده‌اند.

دو بازیگر کهنه‌کار فرانسوی در نقش این دو زن یعنی نینا و مدلین ظاهر شده‌اند که در یک شهر کوچک زندگی می‌کنند اما مجموعه‌ای از رویدادها آن‌ها را با اشک از هم دور می‌کند. این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو سال پیش برای نخستین بار اکران شد.

فرانسه یکی از موفق‌ترین کشورها در رقابت اسکار بین‌المللی است و ۳۹ بار نامزد این رقابت شده و ۹ برد در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:     

خبرهای تازه از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین سریال‌های تلویزیون

آخرین خبرها از جشنواره‌های داخلی و خارجی

مروری بر تازه‌ترین خبرهای فرهنگی هنری

تازه‌ترین خبرها از سریال‌های در حال تولید سیما

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر